You are here

Звіт з 44 Клубу, або "Електрички" на будь-який смак

26 жовтня 2023 року відбулося чергове засідання Клубу Директорів Автобізнесу, яке плавно перейшло у тест-драйв та презентацію нових електромобілів та одного гібрида.

Відродження ЛуАЗу

Першим розгляну цікавий проект – відроджений ЛуАЗ. Щоправда тепер як компактний електромобіль. Новий електро ЛуАЗ не має відношення до колишнього Луцького автомобільного заводу. Торгова марка належить Вадиму Ігнатову. Він керівник проекту. Машина задумана як проста дешева та зручна в експлуатації «робоча конячка». Може бути альтернативою мотоциклу з коляскою або мотоплугу з причепом.

За класифікацією це важкий малошвидкісний (до 50 км/год) квадроцикл. Ціни коливаються в межах приблизно 5-8 тис. доларів, причому ціна залежить від кількості батарей. Складання на заводі під Києвом, ступінь локалізації 70%, оскільки найдорожче: проводка та акумулятори роблять в Україні. Сталевий кузов та ходова – китайського виробництва.

На ходу малюк ЛуАЗ приємно здивував. По-перше, він дуже компактні і за рахунок ширини в 1,34 метра може протиснутися мало не будь-де! При цьому всередині хоч і тісно, але завдяки тонким дверцятам все ще зручно. Підвищує можливості задня стінка кабіни, яку можна відкинути. В результаті вантажна платформа подовжується.

Пересування на новому ЛуАЗ-пікапі можна назвати медитативним через швидкість в 49 км/год. Але що цікаво, динаміка все ж таки є. Для потужності 5 кВт і з навантаженням у три пасажири вона дуже непогана. Але щоб не доводити до сказу інших учасників руху тиснути акселератор треба відразу в підлогу. При цьому двигун своїм шумом починає сильно нагадувати тролейбус!

Приємно, що педалі виявилися напрочуд інформативними. Щоправда, вони розташовані надто близько, у зимовому взутті можна легко натиснути дві педалі відразу. Підвіска нового ЛуАЗ (спереду ручно-пружинна, ззаду ресори) виявилася дуже енергоємною і м'якою. Привід задній, ззаду знаходиться мотор. Акумулятор під заднім сидінням. Це підвищує стійкість машини на ходу.

Салон максимально спрощений, проте зібраний непогано. Немає неприємного фенольного запаху дешевого пластику, скрізь старанно прибраний облою та литники. Так що порізати руки об пластикові деталі не вийде за всього бажання. А ще все стекла на електросклопідйомниках. Залишається додати деякі ТТХ. Довжина 3,65 м. Вантажопідйомність 500 кг (з 4 пасажирами). Споряджена вага 580 кг. Запас ходу 90 км у базі. Із 3 батареями до 270 км. У салоні є 7 дюймова сенсорна мультимедія на базі Android з GPS.

Китайський «Жук»

Наступним автомобілем на тест-драйві став свіжопривезений в Україну електромобіль ORA 03 від китайської компанії Great Wall. Зовні він нагадує VW New Beatle, що розрісся. Хоча є схожість із Mini. Все це невипадково, оскільки над дизайном машини працював екс-дизайнер Porsche Еммануель Дерта.

Автомобіль відрізняється дуже цікаво спроектованим салоном з чудовою червоно-чорною оббивкою на дотик нагадує алькантару. Частина оздоблення зроблена з такого якісного чорного пластику, що починаєш думати, що це справжнє дерево. Звичайно, ORA оснащена просунутою мультимедією. Багато кнопок винесені на сенсорний монітор. Кнопки на кермі також сенсорні, незвичні. Втім, частина функцій винесена на стильні тумблери.

Новий китайський електромобіль дуже добре оснащений. Тільки перерахування всіх особливостей займе окрему статтю. Він має непогане співвідношення ваги в 1615-1665 кг маси в спорядженому стані до 171 к.с. потужності. Тому чудово розганяється та швидко їде. При цьому електромобіль великий – ширина понад 1,8 м, довжина – понад 4,2 метра 1825 мм.

Щоправда, щоб рушити довелося розібратися зі складною системою безпеки. Потрібно поставити ногу на гальмо, увімкнути шайбою DRIVE та деактивувати кнопкою ручник. Вийшло не з першого разу. Я навіть подумав, що соціальний рейтинг у мене не досить високий, щоб керувати автомобілем. Це не зовсім жарт. У Китаї ці автомобілі можуть бути оснащені відеокамерою, яка визначає хто сів за кермо, а заразом (за чутками) повідомляє товаришу майору.

На ходу чути лише шум шин та трохи системи рекуперації. При скиданні «газу» він автоматично уповільнює автомобіль. Тож можна керувати однією педаллю. І лише іноді активувати гальмо. Який відрізняється верхнім спрацьовуванням, як у старих вантажівках із пневмотормозами. Додам, що запас ходу 401-501 км залежно від модифікації.

Електричне розвезення

Далі я трохи проїхався на місці пасажира у комерційному електромобілі MDG Cenntro Logistar 260 Van. Вантажопідйомність 1280 кг, запас ходу 270 км. Двигун 80 кВт. Машина здивувала мінімалізмом. Пасажир не має на дверній карті підлокітника і позбавлений протисонячного козирка. Але при цьому дизайн салону дуже приємний. Шкода, що в салоні стоїть запах недорогого пластику. Вантажівка має функцію керування однією педаллю. Але під час рекуперації працює вона зі звуком старого тролейбуса Skoda.

Найкумедніша особливість – це автоматичне блокування дверцят пасажира. Щоб вийти, слід дочекатися, поки водій витягне ключ запуску. Або натисне кнопку на підлокітнику. Загалом своя східна філософія гіперконтролю.

Коли взагалі все гаразд

Останнім піддослідним став Nissan X-Trail e-Power. Він створений для тих, хто хоче водити автомобіль, але з відчуттями як від електромобілів. Це гібрид, де ДВЗ просто заряджає батареї. А машина пересувається тільки на електромоторах. Це була найприємніша машина на тесті. Відмінні матеріали салону, звичний щиток приладів (зрозуміло електронний), безліч не сенсорних, а звичайних кнопок і «крутилок» з приємними тактильними відчуттями. Тобто. щоб налаштувати клімат не обов'язково лізти у меню. Логічний і зрозумілий інтерфейс, коли машина не намагається здаватися розумнішою за тебе.

Швидкість висвічується на лобове скло. Можна відключити рекуперацію, яка гальмує машину сама (те саме керування однією педаллю) і котитися накатом. Передбачено кілька режимів. Наприклад, екологічний, звичайний та спортивний. Витрати традиційного бензину близько 5,2-6,2 л/100 км. При цьому не чути, ні бензиновий двигун, ні обидва електродвигуни. Потужність 213 к.с. Розгін 0-100 км/ год складає 7 с. На ходу все передбачувано і добре і дуже складно знайти якісь недоліки. Навіть педалі налаштовані так, що просто сів та поїхав. Звикати не треба. Хіба що, коли я пересів на місце пасажира, задні сидіння в порівнянні з передніми здалися надто плоскими. Але вони оснащені дуже швидким електропідігрівом.

Юрiй Голубовський, пресс-секретар Клубу